Myjnie parowe (myjki parowe) to nowa alternatywa dla myjni bezdotykowych, myjni ręcznych i innych "tradycyjnych" myjni samochodowych. Proces mycia polega na spłukiwaniu samochodów suchą parą pod wysokim ciśnieniem. Podczas mycia praktycznie nie są generowane żadne ścieki, nie potrzebujemy pozwoleń ani instalacji typowych dla myjni ręcznych, jesteśmy mobilni, oszczędzamy wodę, oszczędzamy środki chemiczne, jesteśmy ekologiczni.

 

Myjnie parowe różnią się od myjek ciśnieniowych pod tym względem, że w tego typu myjkach zamiast wodą, brud z lakieru spłukiwany jest za pomocą pary. Para o wilgotności zaledwie 5% i temperaturze 80 stopni, wystrzeliwana pod ciśnieniem 8-14 bar bardzo szybko rozpuszcza brud na powierzchni samochodu, nawet w trudno dostępnych miejscach. Następnie brud ten jest spłukiwany. Wystarczy skierować strumień pary na czyszczoną powierzchnię, a następnie przetrzeć ją ściereczką wykonaną z mikrofibry (w celu osuszenia). Po takim zabiegu samochód jest idealnie czysty i suchy. Suche jest również podłoże.

 

  • Wysoka temperatura

Woda jest podgrzewana w wytwornicy pary do około 180° C, natomiast temperatura u wylotu dyszy może wahać się w granicach od 80° do 120° w zależności od temperatury otoczenia, długości węża parowego oraz jakości wytwornicy. Gorąca, sucha para emulguje tłuszcz, rozpuszcza brud i inne zanieczyszczenia oraz zabija mikroorganizmy i grzyby na czyszczonej powierzchni (większość z nich ginie już w temperaturze 85° C). Skuteczność dezynfekcji w zależności od zastosowanego urządzenia i metody czyszczenia może przekraczać 99,5%.

  • Mała wilgotność

Sucha para zawiera zaledwie 5-6% wody dzięki czemu stosowanie jej jest bardzo ekologiczne. Konsekwencją  tak niskiej wilgotności pary jest możliwość stosowania jej w miejscach  i pomieszczeniach gdzie nie ma instalacji odprowadzającej ścieki. Również czyszczenie maszyn  i urządzeń wrażliwych na wilgoć, takich jak silniki i przewody elektryczne czy tablice sterujące,  nie stanowi kłopotu, ponieważ taka ilość pary nie uszkadza obwodów.  Materiały takie jak dywany, materace czy tapicerka samochodu schną niemal natychmiast, co jest znaczną przewagą tej technologii nad standardowym praniem.

  • Niskie ciśnienie

Ciśnienie wylatującej pary u wylotu dyszy waha się w granicach 6-10 atmosfer. Wystarcza to, żeby para wniknęła głęboko w czyszczoną powierzchnię lub dotarła do zakamarków urządzenia, gdzie dostęp jest bardzo utrudniony lub wręcz niemożliwy bez jego demontażu. Jest ono jednocześnie  na tyle niskie, że nie powoduje uszkodzenia czyszczonych powierzchni ani rozbryzgu nieczystości na inne elementy otoczenia. Dla porównania, popularnie stosowane myjki wodne pompują wodę pod ciśnieniem powyżej 100 atmosfer.

  • Ograniczone użycie środków chemicznych

Technologia pozwala w większości przypadków wyeliminować konieczność stosowania środków chemicznych. W zamian można używać środki nie wywołujące uczulenia i alergii np. wody z szarym mydłem lub innych. Jest przez to bezpieczna dla operatora urządzenia i użytkowników, nie powodująca alergii i nie pozostawiająca po sobie resztek preparatów na czyszczonych powierzchniach. Środki chemiczne wykorzystywane są w praktyce tylko do ciężkich przemysłowych zabrudzeń. Ciepło działa wtedy jak katalizator, ograniczając ilość chemii w procesie czyszczenia.

 

 

NASZE MASZYNY

View the embedded image gallery online at:
http://www.eko-mycie.pl/technologia.html#sigProGalleriaf8dc3e2c59